Försäljningsvillkor

Priser

Alla priser är inklusive moms, 25 %. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar hos våra leverantörer, valutaförändringar, förändringar av mervärdesskatten (momsen) och möjliga skrivfel på hemsidan.

 

Orderbekräftelse

Vid beställning skickas en orderbekräftelse till angiven e-mailadress. Var god att läsa igenom och kontrollera att denna orderbekäftelse och att informationen i den stämmer med det som är beställt, meddela oss på Paloma Trading AB omgående vid eventuella felaktigheter.

Mail: info@palomatrading.se   Tfn: 0709-695000

Frakt  och andra avgifter

På priset tillkommer kostnad för frakt på 99 kr. 
Allt över 2000:- kr är fraktfritt.

Undantag om det är REA med med texten max 2 täcken per sändning, då skickas

2 täcken per sändning och en fraktkostnad på 99:-. Överstigande täcken  packas som en ny sändning och debiteras en frakt på 99:- och läggs på samma faktura.

Leveranstid

Vi har som mål att skicka varor som finns i lager med en leveranstid  på ca 2-3 arbetsdagar.

Under REA kan leveranstid bli ca 2-3 veckor.

Om det skulle hända att en vara är slut i vårt lager och måste beställas hos någon av våra leverantörer kan leveranstiden bli något längre.

När det gäller beställning av sadelsortimentet gäller en leveranstid på 1-12 veckor beroende på om sadeln finns i lager eller om den måste specialbeställas hos våra leverantörer.

För mer info när det gäller leveranstider kontakta oss gärna på info@palomatrading.se

Vid händelse av att paketet och din vara är skadat när det levereras är det viktigt att du genast tar kontakt med posten eller den aktuella transportören. Kontakta även oss på Paloma Trading AB via mail:  info@palomatrading.se

Betalningsalternativ

Hos oss kan du, som kund, välja att betala med faktura eller förskottsbetalning.

Fakturabetalning

Klarna logo

Via ett samarbete med Klarna erbjuder vi möjligheten att betala via faktura. Du väljer betalalternativet Faktura i kassan, så slussas du vidare till Klarna där du får fylla i dina personuppgifter. Väljer du Fakturabetalning i kassan kan du läsa mer om villkoren för fakturabetalning

Köpvillkor

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Förskottsbetalning

Vid förskottsbetalning skickar du din beställning via email till: info@palomatrading.se där vi sedan returnerar ett mail med att vi bekräftar din beställning och du får beloppet som skall sättas in på vårt Bankgiro nummer 680-4942. Vi påbörjar leveransarbetet när ordern blivit bekräftad som betald. Du kan snabba upp hanteringen genoma att e-posta ett kvitto på din betalning till oss.

 

Öppet köp / Bytesrätt / Rea varor

Paloma Trading AB tillämpar Distansavtalslagen, där du, som kund, har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att varan är mottagen. Vid utnyttjandet av Öppet köp / Bytesrätt betalar kunden för frakten Tur och retur.

Rätten för att åberopa Öppet köp / Bytesrätt förutsätter dock att varan är oanvänd och kan returneras i dess originalförpackning inkl. samtliga tillbehör, tillsammans med originalkvitto samt ev garantisedlar. Tänk dock på att följande varor ej är öpper köp eller bytesrätt;

Rea varor bytes ej.

Ridhjälmar bytes ej.

Bett bytes ej.

Underkläder bytes ej.

Begagnade sadlar bytes ej.

Skulle varan returneras i synbart begagnat skick, förbehåller Paloma Trading AB sig rätten att göra avdrag på retursumman.

Vid köp av sadel som Paloma Trading AB inte har på lager gäller ej öppet köp eller bytes rätt, då denna specialbeställs utifrån kundens önskemål.

 

Reklamationer

Vid skadad eller felaktig produkt ber vi dig som kund att kontakta oss på Paloma Trading AB omgående. via email: info@palomatrading.se

Varan skall skickas tillbaka, i sin helhet och i rengjort skick, i dess originalförpackning inkl samtliga tillbehör, tillsammans med originalkvitto. Bifoga namn, fullständig adress samt en reklamationsbeskrivning.

 Returfrakt regleras mellan dig, (kunden), och Paloma Trading AB i efterhand.

Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, med andra ord fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller synliga fel och inte fel som har orsakats av kunden själv.

Skulle felet på varan omfattas av garantin, skickas varan  till respektive leverantör som granskar varan och Leverantören tar kontakt med kunden. Bedöms felet vara ett fabrikationsfel görs en bedömmning mellan dig (kunden)  och Leverantören om vilken åtgärd som tas. Leverantören meddelar Paloma Trading AB om vilken åtgärd som skall gälla till dig (kunden).

Om varan bedöms kunna repareras/lagas kan detta ta tid beroende på felets omfattning. Leverantören meddelar dig(kunden) och Paloma Trading AB om preliminär reparationstid.

I händelse att felet på varan ej klassas som en reklamation, står du (köparen), för frakten tur och retur.

 

Outlösta paket

Outlösta paket och försändelser debiteras med den faktiska fraktkostnaden tur och retur.

 

Reservationer

Paloma Trading AB förbehåller sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter.

Vi reserverar oss för förändringar vilka kan få till följd att leverans kan komma att ske tidigare såväl som senare än beräknat.

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utan för vår kontroll.

Vid eventuell tvist följer Paloma Trading AB alltid ARN:s (Allmänna Reklamations Nämndens) rekommendationer.

 

Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avta

Töm varukorgen

Kundvagn Varukorg

Varukorgen är tom.



Klarna